tiistai 15. heinäkuuta 2014

Haluton


Tänään otan sen pois. Nimittäin ehkäisyrenkaan. Enkä aio sitä laittaa takaisin.

Vielä ei kyllä ole ihan oikea aika aloittaa yrittämistä, mutta en jaksa enää ihmetellä tätä oloa, enkä haluais enää tunkea hormoneita kehooni.

Oikeasti ihmettelen, että miks en ole jo aiemmin tästä luopunut. Mielialanmuutoksia ja outoja itkukohtauksia. Suurimpana haluttomuutta. Siis oikeasti, ihme ettei tuo mies ole jo ihan kyllästynyt; tai on se varmasti vähän, mutta ihanan kiltisti on näyttämättä liikaa ja pahentamatta mun oloa. Nyt oireet haluttomuus on vielä pahentunut, varmaan kun odotan että pääsen tästä eroon.
http://www.iskelma.fi/terveysjahyvinvointi/karsitko-haluttomuudesta-selvita-mista-se-johtuu-ja-innostu-taas-seksista/21/6884

Ei mulla ollut mitään kokemusta ehkäisyn sivuvaikutuksista ennen kun mentiin miehen kanssa naimisiin kaks ja puol vuotta sitten, ja kun ei ollut mitään mihin verrata, niin en oikein tiennyt edes että mitä pitäisi tuntea tai pitäisikö. Olin siinä vaan renkaan kanssa ja koitin haluta ja olla hyvä vaimo. Mutta ihmettelin, kun ei mua oikeestaan useinkaan haluta. Ajattelin, että sen täytyy johtua musta jotenkin, että oon jotenkin rikki seksuaalisuuden suhteen, että oon niin pitkään yrittänyt pitää itseni, -mikä se sana nyt olis- naiivina tai puhtaana-, että mun on vaan vaikea nyt avautua ja antautua seksuaalisuudelle ja halulle.

Enkä mä sit osannu asialle oikein mitään tehdäkään. Pitäähän mun nyt jotain ehkäisyä käyttää (niin ihan pakostiko?), enkä halua mitään pillereitä syödä, kun en kuitenkaan muista. Ton ehkäsyrenkaanhan mä ite alunperin ehdottomasti halusin ja kun siinä on kuitenkin vähemmän hormoneitakin kun pillereissä, niin onhan se nyt parempi.

http://www.menaiset.fi/artikkeli/seksi_ja_suhteet/seksi/vinkkeja_parisuhteellisille_nain_hoidatte_haluttomuutta

Joskus viime syksynä rupesin oikeasti miettiin, että niin voisko toi rengas aiheuttaa mulle haluttomuutta. Et joillekin se aiheuttaa, mut kaikille ei kuitenkaan. Mut voisinkohan mä olla yks niistä joille aiheuttaa? Yks ystävä jätti siinä syksyllä ehkäsyn pois, ne halus alkaa yrittämään, ja mä kysyin et vaikuttiks se sillä haluihin mitenkään? Ei kuulemma vaikuttanut, ja mä sit ajattelin, et ei varmaan mullakaan. Ja jatkoin ihmettelemistä.

Nyt kuitenkin oon sitä mieltä, et toi rengas sen täytyy olla! Mä oon niin super hidas syttymään, eikä haluta ollenkaan. Mies joutuu näkemään ihan hirveesti vaivaa mun eteen, eikä koko juttu oo silti varmaa.. Alkaa jo senkin puolesta harmittamaan ja turhauttamaan, mut en mä tiedä mitä asialle vois tehdä.

http://wwwmedia.sanomamagazines.fi/files/menaiset/images/articles/2892/194x194_haluttomuus.jpg

Paitsi ottaa pois ton renkaan. Ja niin mä aion tehdä tänään. Mut pelottaa kyl aika paljon, et jos tää ei ookaan siitä kiinni. Et mä oon vaan haluton. Aina. En ees uskalla vielä ajatella mitä sit. Rukoilen vaan että kaikki onkin ollut koko ajan tästä kiinni!


Onko hormonaalinen ehkäisy aiheuttanut teille jotain sivuoireita? Olisi kiva kuulla teidän mielipiteitä asiasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti